Lyst til læring

Praktisk arbejde
-ideer til hvordan man kan lave billeder og hvilke materialer der skal bruges

Motivet tegnes på hvidt akvarelpapir med (evt. først med blyant) sort sprittusch.
Farvelæg med flydende akvarel. Ecoline eller colourline.
Mens farvene er rigtig våde, kan man drysse nogle steder med groft salt. Det trækker farverne sammen i fine små blomster.
Når billedet er tørt, børstes saltet af.

Elevarbejde 1

Elevarbejde 1

Elevarbejde

Elevarbejde

Elevarbejde

Elevarbejde

Elevarbejde

Elevarbejde

 

1.a
Til de større elever, der kan sætte ord på deres tanker omkring læring.
Akvarelpapiret kan ”spændes op” på en masonitplade med malertape, så buler og trækker papiret sig ikke i tørring. Lad det side til det er helt tørt.
Der tegnes et selvportræt akvarelpapir med (evt. først med blyant) sort sprittusch.
Rundt om selvportrættet skrives der alle de ord de selv forbinder med læring. Hvad er læring for dem selv. Ordene kan skrives hulter til bulter eller i pæn orden lige efter hinanden.
Farvelæg med flydende akvarel. Ecoline eller colourline

Materialer

Materialer

Elevarbejde

Elevarbejde

Elevarbejder

Elevarbejder

Elevarbejde

Elevarbejde